2016. augusztus 20., szombat

Szlovénia nap

Hetretországba ismét elérkezett a helyi termelői piac napja. Reggel tehát nekünk is ott volt a helyünk. Mivel vendégségbe készültünk, ajándéknak valót kerestünk. A gazdag kínálatból egy étcsokis meggylekvárt és egy fűszerolajat választottunk. Miután alaposan kinézelődtük magunkat, továbbmentünk Viszákra a félretetetett pálinkáért, majd indultunk Nádasdra, látogatóba.

Kora délután folytattuk utunkat, Szlovénia felé. Elsőként a Szt. Martin templomot szerettük volna megnézni Kobilje (Kebele) mellett. A kedves kis kápolna ugyan zárva volt, de a kilátás kárpótolt érte.

Turnisce (Bántornya) volt a következő állomás, ahol a Nagyboldogasszony templomot kerestük fel. Ennek egyik templomrésze a 13. század második felében épült és freskóit az az Aquila János készítette, aki a veleméri templom festését is végezte.

Pihenésképpen a Dobrovnik (Dobrónak) melletti Szt. Vid kápolnához autóztunk, mely egy kedvelt kirándulóhely, a Bakónaki tó közelében fekszik. Sajnos ezt a kápolnát sem találtuk nyitva, de a tó partján szép környezetben fogyaszthattuk el ebédünket.

Bogojinában (Bagonya) a Fehér Galamb templomot kerestük fel, mely a mennyezetére erősített tányérokról híres.

Utolsó szlovén állomásunk Martjanci (Mártonhely) volt. Az itteni Szt. Márton templom szentélyrészét is Aquila János freskói díszítik.

A magyar oldalon, Bajánsenyén még megálltunk, hogy a környék általunk - és sokak által - legjobbnak ítélt réteséből együnk. Nem csalódtunk. Közben egy gólyaetetést is végignézhettünk, ami a szemközti villanypóznán épült fészekben zajlott.

A Malomnál még egyszer felkerestük a trambulint, amit végre mi is kipróbálhattunk, mert program hiányában nem voltak gyerekek a környéken. Ennek oka sajnos egyáltalán nem volt vidám, mivel haláleset miatt maradt el a Drummoló koncert. Az eddig megszokott nyüzsgés helyett csend és sötét uralta a Malom udvarát. Hamarosan mi is távoztunk.